Pre-Worlds – Harken Invitational Regatta – 1 dzień

Pre-Worlds – Harken Invitational Regatta,

Napier, New Zealand 28-29.12.2011

28.12.2011
Treningi trwają, wiatr 4B  – jest na czym pływać :)   Wczoraj wieczorem wypełniliśmy  formularze zgłoszeniowe do MŚ, a Martyna wypełniła dodatkowo wiele kartek ogłoszeniem o zagubionym portfelu. Szczęśliwie dziś rano odnalazł się w barze  :)

Waka Riding

Jesteśmy już po pomiarach – poszło sprawnie.

Pomiary

W porcie tłok. Dziś rozpoczęły się regaty Pre –Worlds Harkena, w których wystartowaliśmy nie tylko z innymi ekipami na MŚ, ale i z wieloma Nowozelandczykami, którzy przyjechali mając okazję sprawdzić się z najlepszymi zawodnikami świata. Rano odprawa dla 200 osób w wielkim namiocie, w Klubie monitory, na których na żywo widzowie mogą oglądać wyścigi, sklepy, bary i pojemniki z blokerami słonecznymi, którymi smarują się tu wszyscy. Żagle trzymamy w hangarze miłego Napierczyka.

Smarowanie, bo słońce nieźle może spalić.
Źródełko sun blockera
Przygotowania

Jest tu wielu moich przyjaciół – ekipa z Hong Kongu z Nathanem, jest Veronika z Czech i wiele znajomych twarzy z Europy i zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Malezji. Wszystkie języki świata. Tak o dzisiejszych warunkach piszą organizatorzy:
“Sailors are keen to get out on the water, around 80 New Zealand sailors, around 120 internationals. Wind is between 15 and 20 knots, good conditions for the older (14 and 15 years) sailors, a bit though for the light sailors maybe. There are four races today in the Harken Invitational Regatta. Come down the Napier Sailing Club where you can watch the live action on a big screen.”

Odprawa

29.12.2011

Harken Invitation Regatta wczoraj pierwszego dnia poszły mi dobrze, 4 szybkie wyścigi w 3 grupach przy bardzo krótkiej linii startu obfitowały w wiele OCS i BFD. Podczas czterech wyścigów  zająłem 4, 13 i 3 miejsce, plus jeden OCS, który poszedł do odrzutki. Co w rezultacie po 1 dniu pozwoliło mi zająć 15 miejsce na około 200 zawodników. Wszystko to działo się przy mocnym wietrze od 4B do 5B i coraz większej kilku metrowej fali, co pozwoliło na popływanie w naprawdę fajnych ślizgach:)

Tu link do wyników po pierwszym dniu:

Na monitorze widok z klubu na zatokę na żywo

Nastroje w ekipie bojowe, rano podbudowaliśmy ducha naszej drużyny rejsem po Hawke’s Bay na WAKA – tradycyjnej maoryskiej długiej wiosłowej łodzi, gdzie ćwiczyliśmy bojowe okrzyki, team building i wiosłowaliśmy po zatoce w rytm maoryskch zaśpiewów. Wstąpił w nas duch walki :)

Waka Waka
Fighters
Unhappy Tina – tylko przez moment – znalazł się :)